SSP og gademedarbejdere

SSP er til for at forebygge ungdomskriminalitet, og det kan du/I hjælpe med.

Ser du unge under 18 år begå noget ulovligt, så kontakt fritidsvejlederen på elevens skole. Fritidsvejlederen kontakter så forældrene, eleven og de øvrige partnere i SSP. Kontaktinformationer kan du finde i folderen 'Sådan bruger du SSP', som der linkes til nederst på siden her.

Du vil som meddeler altid få en tilbagemelding.

SSP kan gøre noget ekstra som politiet ikke kan alene

I Skive er det muligt at drøfte en sag med fritidsvejlederen på elevens skole. Herefter behandles sagen indenfor SSP og ikke som en politisag. Når sagen løses i SSP bliver der taget hånd om kriminaliteten, men den unge bliver ikke registreret i det almindelige politisystem. Erfaringen viser at gentagelser af kriminaliteten nedsættes meget gennem denne ordning.

Grov kriminalitet, f. eks. sædelighedsforbrydelser og større berigelsesforbrydelser, kan ikke behandles som en SSP-sag.

Anvend SSP-systemet i Skive Kommune, - det virker!

Jan Snejbjerg
Tlf. 4090 3949
Mail: jsje@skivekommune.dk

Gademedarbejder

Gademedarbejderen tilbyder anonym rådgivning og vejledning til børn, unge og forældre.
Gademedarbejderen er samtidig kommunens opsøgende medarbejder.

Kontakt Skive Kommunes gademedarbejdere

Lasse Sørensen