SKOLETILBUD / 10 Klasse Center Skive

10 Klasse Center Skive

10. Klasse Centeret i Skive er en selvstændig del af Ungdomsskolen. Siden 1989 har alle 10. klasser i Skive Kommune været samlet under et tag i eget ungdomsmiljø, placeret direkte overfor alle ungdomsuddannelserne i byen.

10. klasse Centeret går i daglig tale under navnet TI’EREN. Vi tilbyder et spændende 10. skoleår under ordentlige forhold med fokus på din personlige, faglige og sociale udvikling. Vores fokus er uddannelsesparathed gennem læring og trivsel.

10. klasse hos os er et helt særligt år. Færdig med folkeskolen, nye venner og masser af spændende muligheder for at afprøve vores ungdomsuddannelser. I samarbejde med alle ungdomsuddannelser i byen tilbyder vi læringsforløb placeret hos dem i dit 10. skoleår hos os! Gennem 5 perioder i skoleåret kommer du til at prøve mange forskellige ting. Forvirret?? Læs mere om linjerne herunder.

Vælg mellem tre linjer:

EUD10 – for dig der gerne vil en erhvervsfaglig uddannelse, have praktik og FP9/FP10 prøver i dansk, engelsk og matematik. Du møder SOSU, Skive HS, Skive TS + EUC Nordvest.

GYM10 – for dig der gerne vil en gymnasial uddannelse, have udfordringer og FP10 prøver i dansk, engelsk, matematik, tysk og fysik. Du møder STX/HF, HHX, HTX og EUX Skive HS+ Skive TS.

MIX10 – for dig der er i tvivl og gerne vil prøve noget forskelligt fra de to andre linjer, have praktik og FP9/FP10 prøver i dansk, engelsk og matematik. Du møder de forskellige uddannelser alt efter hvad der er planen.

Kontakt os for mere information – her er åbent hus hver dag!
Ring for et besøg og en uforpligtende snak på skolen.

H.C. Ørstedsvej 6B
7800 Skive