Gå til sideindhold
KONTAKT OG INFO / Forsikring

Forsikring

Kære forældre

Vi vil gerne gøre jer opmærksom på, at Ungdomsskolen ikke har en ulykkesforsikring, der dækker, hvis jeres børn kommer til skade i forbindelse med deltagelse i aktiviteter i Ungdomsskolens regi. Dette gælder både dags- og fritidselever. Med hensyn til ulykkesforsikring gælder der således det samme som på folkeskoleområdet. Forældrene må selv sørge for ulykkesforsikringer til deres børn. Det er derfor vigtigt, at I som forældre er opmærksomme på, at hvis jeres børn kommer ud for en ulykke, og hvis der ingen erstatningsansvarlige er, så bliver der kun udbetalt erstatning, hvis I som forældre har sikret jeres børn med en børneulykkesforsikring.

Udover tandskader kan der f.eks. opstå brilleskader og knæskader. De fleste ulykker sker på grund af fald eller slag, men også cykelture og boldspil kan være årsag til ulykker.

Ungdomsskolen vil dog være erstatningsansvarlig, hvis det handler om, at børn og unge kommer til skade på grund af forhold, som ikke er i orden hos Ungdomsskolen, og som Ungdomsskolen har ansvaret for. Det kan f.eks. være en ulovlig legeplads eller defekte redskaber. Ungdomsskolen er dog ikke ansvarlig for såkaldte hændelige ulykker – f.eks. et uheldigt fald.

Mvh Ungdomsskolen-Skive

Senest opdateret 10.10.2017 12:13 af VNFL