BEVÆGELSE OG IDRÆT / ELITE IDRÆT

ELITE IDRÆT

Elitekoordinatoren har til opgave at understøtte og udbygge den lokale talentudvikling, således at Skive Kommune på sigt bliver en Team Danmark elitekommune.

Skive Kommune har høje ambitioner for eliteidrætten. Det betyder at de lokale idrætsforeninger, specialforbund og kommunen forpligter sig på at indgå aftaler der sikrer den lokale talentudvikling over en 4-årig periode. Herudover er der afsat midler til, at uddanne trænere og udvikle aktiviteter i de pågældende foreninger.

Derudover er ambitionen, at der pr. 1. august 2019 oprettes specifikke idrætsklasser i overbygningen på en af kommunens skoler. Idrætsklasserne skal skabe fleksible rammer for de unge talenters idræts- og skoleliv. Eleverne i idrætsklasserne optages og udvælges, og klasserne skaber rum for træning i skoletiden, og målrettet.

Ungdomsuddannelserne i Skive er ligeledes et fokusområde. Det er ambitionen, at der på dette område også indgås en nærmere aftale, således at de lokale talenter får mulighed for at kombinere uddannelsesliv og idrætten.

Mike Isaksen – Elitekoordinator i Skive Kommune, kontor på Ungdomsskolen i Skive.

Senest opdateret 23.10.2018 09:43 af VNFL