Valgfag 2023/2024

Velkommen til 9. klasses valgfag

På denne side kan du læse om det kommende skoleårs valgfagsmuligheder for 9. klasse.

Valgfagsholdene og tilmelding af disse er kun for elever fra følgende skoler: Resen, Skivehus, Højslev, Aakjær og Brårup.

Elever fra Roslev, Breum og VSD får tilbudt valgfag af hjemskolen.

Eleverne står selv for transport til og fra valgfag. Vi gør opmærksom på, at det er vigtigt at se lektionsplanen, da nogle valgfag har forskellige mødetidspunkter og lokationer.

Fravær fra valgfag

Er du fraværende fra valgfag, så SKAL du give besked til din hjemskole.

Sygdom:

Har du allerede meldt dig syg på skolen, så skal du ikke kontakte Ungdomsskolen.

Grundet GDPR kan vi ikke modtage sygemeldinger direkte fra din skole, hvilket gør at du og dine forældre desværre vil modtage en sms om at du mangler til undervisning. Se blot bort fra denne sms.

Anden fravær:

Er du fraværende grundet lejrtur, omlagt uge eller andet bestræber vi os på at give de enkelte undervisere besked om fraværet. Skulle du imod forventning modtage en sms denne dag, så beder vi dig ligeledes om at se bort fra denne.

Valgfagstilbud

DesignTek
Dette valgfag for 9. klasse, DesignTek: Udforskning af Kreativt Design og Teknologi tager eleverne med på en kreativ rejse, hvor de får mulighed for at udforske design og teknologi gennem forskellige forløb og projekter.

Undervisningssted Læringsambassaden
Det kreative køkken
På valgfaget ‘Det kreative køkken’ lærer du at lave mad fra bunden, af gode og velsmagende råvarer.

Undervisningssted Aakjærskolen
Drama
Er du vild med at optræde, nysgerrig på teater eller vil du bare gerne udfordre dig selv kreativt - så er dette hold lige noget for dig!

E-Sport og idræt 1
E-Sport er et valgfag for alle gaming- og computerinteresserede unge. I år har vi virkelig også fokus på selve sporten, idet at ven stor del af tiden har aktiviter uden computer, hvor vi har fokus på teambuilding, sundhed og strategi.

E-Sport og idræt 2

Eventmaker
Vil du være med til at planlægge og afholde fede ungdomsskole events?

Håndbold-junioridrætsleder
Har du lyst til at arbejde med håndbold og ungdomsspillere i din håndboldklub, samt selv få sved på panden og en masse sjov sammen med mange andre håndboldinteresserede, så har du mulighed for at uddanne dig til håndbold-junioridrætsleder.

Undervisningssted KCS
Junioridrætsleder
Har du lyst til at arbejde med idræt og elever fra indskoling og mellemtrin samt selv få sved på panden og en masse sjov sammen med mange andre idrætsinteresserede, så har du mulighed for at uddanne dig til junioridrætsleder med omdrejningspunkt i leg, bevægelse og teori.

MTB
Drømmer du om at prøve kræfter med mountainbikeløb? Uanset om du er nybegynder eller erfaren, så kan vi give dig udfordringer, så du bliver bedre!

Ikke flere pladser
Har du lyst til at spille musik med andre?

Undervisningssted Skive Musikskole
Strikkecafé
Kom og vær med i vores StrikkeCafé her udveksles erfaringer, hygges, strikkes og snakkes. Alle der deltager i vores strikke café strikker på forskellige niveauer, lige fra nybegynderen til mesterstrikkeren, og alsidigheden er med til at gøre sådan en strikke eftermiddag endnu mere spændende og hyggelig når du er med.

Holdet er fyldt

Senest opdateret 07.09.2023 14:47 af RISD