Om os / Skoleudviklingssamtale

Skoleudviklingssamtale

Referat fra skoleudviklingssamtale 20.3.24

Skoleudviklingssamtale Ungdomsskolen Skive.

Til stede: Mette Nielsen, Ludvig Thesbjerg, Hans Kristensen og Thomas Andersen.

Vores seneste skoleudviklingssamtale fandt sted den 20. marts 2024  og arbejdet med vores fokuspunkter sker i skoleåret 2024/2025.

Forvaltningens fælles fokuspunkter for skoleområdet for samme skoleår er ufrivilligt fravær.

Hvordan arbejder skolen med fastholdelse og segregering:

• Kontaktlærerordning med tæt opfølgning på vores elever og forældre.
  • Løbende dialog med elever og deres forældre, som har stort fravær
  • Ny indsats med forældremøder og forældrecafe med tema omkring skolefravær.

På baggrund af vores seneste skoleudviklingssamtale med Fagchef for skole blev der udarbejdet følgende fokuspunkter for skolen, som vi arbejder med i det kommende skoleår:

• Udvikling af skoleformen jf. Ungdomsskoleloven med fokus på en helhedsorienteret indsats omkring vores unge.
  • ”8 – 22-begrebet”. Sikring af gode fritidstilbud til de unge efter kl. 14. Sikring af trivsel og positive fællesskaber.
  • Ungdomsskolens rolle i det nye folkeskoleforlig. Bl.a. aktør i erhvervsklasser/juniormesterlære.

På Ungdomsskolens vegne

Thomas Andersen